torsdag 17 mars 2011

Vårt stök är aldrig snyggt

Hemma hos oss är det stökigt nästan jämt. Jag skulle nog säga 95% av tiden. Städa, diska och tvätta är verkligen inte min grej. Det är ett måste. Jag tycker om fina saker och enligt mig själv har jag ganska många. Problemet är att de inte syns bakom all bråte som ligger slängd överallt.
I perioder surfar jag gärna på bloggar som handlar om pyssel, DIY och inredning, och jag kan bli så sjukt fundersam över hur de kan ha det fint även om de har det stökigt hemma. Oftast har de ju inte det så klart men jag har sett bilder som de lagt ut när det ser ut som det gör till ”vardags” och det är fortfarande så jävla snyggt. Just för tillfället hittade jag inte så mycket bilder men kolla in bloggen Sammy Rose, här och här.
Frågan är om det beror på att mina prylar egentligen inte är så snygga eller om det är bloggarna som ljuger? Vi ska vara ute ur vår lägenhet till första maj och jag har verkligen ingen lust att städa. Dessutom så är S och jag inkvarterade i samma rum. Det är så stökigt där att varken hon eller jag har lust att vara där inne. Här är mitt hem just nu, utan några justeringar innan fotograferandet. Är det snyggt eller!?












Testade också lite skönhetsfotografering i stöket:



Apropå detta ämne så hade min mamma köpt en bok sist vi var där som hette typ, Barns tankar om mor- och farföräldrar. Den var skitskojig! Där var det en unge som hade sagt något i stil med; "Det är annorlunda att vara hemma hos mormor och morfar, för där snubblar man inte på saker" Haha!!

4 kommentarer:

  1. Jag kom att tänka på den här krönikan: http://www.expressen.se/kronikorer/jennyostergren/1.2364746/jenny-ostergren-det-ar-en-plaga-att-vara-for-vacker . Jag får panik på t.ex. Underbara Clara och jag har inte förstått varför förrän jag läste hur Jenny Östergren beskriver skönhet: "Yta är endimensionellt. Ogästvänligt. Som ett alltför polerat kök där inga gäster vågar slå sig ned för nattliga samtal". Jag tycker det där är fint. Jag gillar Underbara Clara också, för det hon skriver, men jag får ångest av bilderna. Kanske också för att jag har svårt för de här "jag-tar-kort-på-mig-själv-grejen".

    Bortse gärna (i)från att krönikan är i Expressen. Du får heller aldrig fråga mig hur jag fått tag i den.

    SvaraRadera
  2. Googlade du på frasen "så vacker att jag får problem"? Eller hur FICK du tag i den?? Jag gillar Underbaraclara förutom de där korten hon tar på sig själv. Hon är vacker, men jag kan inte annat än tänka mig in i situationen när hon tar dem. Står ensam i ett rum och skrattar och slänger med huvudet, för vem då?

    SvaraRadera
  3. Har du vært her og tatt bilder?!? :p
    Jeg har alltid lurt på hvordan disse bloggerne klarer å blogge så mye, lage så mye kunst etc, bake, lage mat, leke med barna, ha mange barn, ikke jobbe, men likevel ha massetid og penger til å shoppe... Og i tillegg -RYDDE!

    Blæh!
    Hehe...

    SvaraRadera
  4. Egentligen är det säkert ett helt team som står bakom bloggen med en frontperson som får låtsas att hon/han hinner med allt det där ingen annan hinner.
    Förresten tycker jag det verkar som om du hinner med en hel massa.... Skumt!

    SvaraRadera