söndag 11 september 2011

Förkylning och handarbetsprojekt

Är förkyld som satan och har nog de flesta symptom som följer med den. Har suttit inne hela helgen och har haft tid att se över mina stick- och virkprojekt. 

Så här långt har jag kommit på kudden som jag skrev om i inlägget från 24 april.... Har dock lite lust att fortsätta på det nu, så det ska kunna bli klart inom kort.


En kofta jag påbörjade när S var liten. Grejen är, att jag kom på att S nog skulle kunna ha den här. Om jag bara virkar på lite extra kanter, nere och vid ärmsluten med vitt garn. Lite dumt att jag använde upp de ljusbeiga, turkosa och gröna färgerna till sjalen jag virkade häromdagen..... Hmmm, undrar om jag ska köpa tre nya nystan enbart för att virka en liten rad i koftan av varje färg?

 Detta är en annan liten babykofta jag har börjat på...för längesen. Jag tror dock det lutar åt att repa upp den och hitta på något annat att virka. Kanske en fin vintermössa!?

Eftermiddagen i går spenderades bland annat åt att tova ihop restgarnerna från filten jag virkade. Det blev några små fina nystan som får vänta på sin tur.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar