lördag 16 april 2011

Hoppas på den här...

Den 22:a april får jag veta om den blir min.

Jag blev tilldelad en lägenhet igår... som jag egentligen inte vill ha. Jag åkte upp till damen på bostadsförmedlingen idag och berättade hur det låg till. Att jag hade fått en lägenhet jag inte ville ha och var tvungen att skriva kontrakt på den innan måndag. Att jag hade fått "erbjudande" på en annan som ligger precis där jag vill bo, men att jag inte kan få besked om jag får den förrän den 22:a april. Jag berättar om mitt utgångsläge, att jag har en lägenhet jag bara fått förlängt hyreskontrakt på och att jag betalar över 7000 i månadshyra. Jag måste alltså ha en annan lägenhet till 1:a juli. Vad gör jag?

Hur ska jag då tolka detta? Hon säger till mig att "Om jag var du skulle jag inte ta den på Doktorsgatan, utan vänta och se om jag kan få den andra jag vill ha." Hon kunde inte lova mig något men de skulle diskutera mig och se vad de kunde göra.

Det var totalt annat ljud i skällan om man jämför mot sist jag pratade med damen i telefon. Då fanns det absolut inget de kunde göra för att hjälpa mig... Hennes trevlighet idag måste berott på min dotters otroliga charm, med sina vattkoppsskorpor, knallgröna mössa och cerisa tyllkjol. Eller handlar allt bara om öga mot öga-metoden?

Vet bara inte vad som händer om jag inte får den här tvåan... är det mitt fel eller kan jag skylla på damen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar