fredag 22 april 2011

Nystajlad lampskärm

Jag köpte en lampskärm till en golvlampa jag har för några år sedan. Den var fläckig och solblekt men jag gillade formen och tänkte att jag skulle klä om den. Som de flesta av mina projekt tar det ca två år eller mer innan jag slutför dem. Idag hände det. Jag har njutit av min ensamhet idag och fått lite kreativitet på köpet.

I skåpet hängde en gammal klänning jag köpte på loppis i Mörbylånga förra sommaren. Den var handsydd av en äldre dams mamma för längesen och jag fick den för 30 kronor. Otroligt fint handarbete och jag kunde inte motstå den. Den passade inte mig och jag hade tänkt sälja den, men idag hädade jag och den fick bli min lampskärms nya outfit i stället.

Jag har bara använt mig av nederdelen av klänningen, så jag tror att det kan bli en fin blus av den istället.




Jag är inte riktigt säker på var jag ska ha lampan... Ska sovrummet bli porrigt 50-tal, ska den stå ensam och möta besökande i hallen eller ska den vara mysbelysning på sin plats bredvid soffan??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar