onsdag 6 april 2011

Jag bor kvar ett tag

Idag har jag pratat med min nuvarande hyresvärd och den som ska hyra lägenheten efter mig ska flytta från hus och kommer inte flytta in direkt. Alltså är det inga problem för mig att bo kvar fram till den sista juni. När jag hörde det kom krafterna tillbaka och jag hoppas att jag kan hitta något bra boende innan dess.

Igår när vi kom hem från förskolan upptäckte jag röda prickar på S. Hon har nu alltså fått vattkoppor. Stackars tjej, men det är lika bra hon får det när hon är liten. Hon var stolt över sina prickar, glad över att hon skulle få vara hemma från förskolan några dagar men hon gillade inte alls när jag sa att hon hädanefter skulle få heta Pricken...
Nu är hon hos sin pappa men kommer tillbaka på fredag eftermiddag när han ska ut och resa. Hon skulle egentligen haft barnvakt men jag tror det är bäst att vi inte utsätter stackars farbror för eventuella nattvak.

I mars blev jag invald i styrelsen i SKTF:s lokala avdelning i Värnamo. Man blir vald för en tvåårsperiod och jag ser fram emot allt jag ska lära mig under de åren. I maj ska jag på utbildning för nya styrelsemedlemmar under två dagar. Har jag blivit stor nu? Undrar om de nya namnförslag jag lämnade i SKTF:s namntävling var så vuxna... Shit! Hur mörkar jag detta...hehe

 yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar